Stad van de liefde

6 juli 2014 - Parijs, Frankrijk

Lieve allemaal,

Dit keer een eenmalig verslag van onze trip naar Parijs. We hadden geen eerdere mogelijkheden om even een update te geven. Dus dan maar in een verslag "al" onze belevenissen.

Donderdag 3 juli zijn we bijtijds vertrokken naar Parijs met de TGV. We hebben een voorspoedige reis gehad en in de trein spreek je toch ineens weer andere mensen. Zoals bijvoorbeeld een meisje van ongeveer 12 jaar die met haar vader even heen en weer ging voor een mode fotoshoot. Dus wie weet hebben we gesproken met een toekomstig bekend fotomodel :-). Misschien hadden we toch een handtekening moeten vragen?!

We kwamen keurig op tijd aan en nadat we de gebruikelijke tijd in de rij hadden gestaan voor de metro kaartjes kwamen we via drie metro overstappen aan bij ons appartement. Dit hadden we via wimdu gehuurd en was allemaal keurig in orde.

In de middag hebben we nog lekker rond gelopen door de wijken Le Marais en Montmartre/Place du Tertre. Dus al de nodige stapjes gezet.

4 juli zijn we de dag rustig begonnen en hebben we ontbeten bij een bakkertje in de buurt. Daarna zijn we ook weer flink aan het stappen zetten gegaan. De vivofit sloeg zo'n beetje op hol haha. Eerst naar Quatier Latin en daarna door naar de Notre Dame om tot slot uit te komen bij het Louvre. Gelukkig hadden we al kaartjes gekocht in Nederland en hoefden we niet in de rij. Eindelijk de Mona Lisa in het echt gezien!'s Avonds hebben we naar de voetbalwedstrijd van Frankrijk gekeken in een kroegje bij ons op de hoek. Hier leeft het toch anders dan in Nederland. De mensen dossen zich minder uit met zo'n wedstrijd. Maar natuurlijk wel leuk om hier mee te maken. Helaas voor de Fransen verloren ze.

5 juli begon de dag ook weer op ons gemak met een ontbijtje. Ook nu hadden we weer flinke wandelplannen en zijn we maar niet met de metro gegaan, maar zijn we gewoon gaan lopen. Het moet niet gekker worden :-). Dit keer naar La Fayette, het warenhuis in Parijs. Het weer viel gelukkig nog best mee. En we hebben er niet eens wat gekocht :-). Ook een bezoekje Champs Elysees stond op het programma. De tribunes voor 14 juli en de Tour de France stonden hier al helemaal klaar voor het festijn. Maar we konden er gelukkig nog wel over heen lopen. Daarna door naar de Eifeltoren. Die heeft Irwin dan nu toch eindelijk van dichtbij gezien! s Avonds hebben we nog een rondje Sacre Coeur (ik krijg er geen genoeg van haha) en Place du Tertre/Montmartre gedaan. Waar we een leuke meevaller hadden met het afrekenen van het avondeten. Dus dat scheelde weer in de kosten :-).

6 juli en vandaag was het al weer tijd om naar huis te gaan. Na het ontbijt de spullen gepakt, het appartement schoongemaakt en toen op naar Gare de Nord.

Wij hebben weer heerlijke dagen gehad! Morgen gaan we weer fris en fruitig aan het werk.

Liefs en een dikke knuffel,
Irwin en Irene