Varen, varen over de baren

5 juni 2014 - Marsala, Italië

Lieve allemaal,

Vandaag zijn we nog een dagje in de omgeving van Marsala. Dus ook vandaag konden we weer wat rustiger aan beginnen. Eerst ontbeten in het zonnetje op het terras, dit keer zonder prosecco, maar dus wel met het gezicht in het zonnetje, heerlijk.

Daarna zijn we op weg gegaan naar Erice. Een oud stadje dat wat hoger ligt in de bergen, zo'n 700 meter. Hier hebben we weer een leuke wandeling gemaakt door en om het stadje heen. Tussendoor had je steeds prachtige vergezichten over de baai. Ook waren er gezellige winkeltjes. En natuurlijk hebben we even een stop gemaakt bij de patterie voor wat lekkers uit deze regio. Natuurlijk zat daar ook weer citroen in verwerkt :-). De wandeling ging ook langs het kasteel en de oude stadsmuur. Erg leuk om dit allemaal te zien.

Bij de Italiaan op de hoek hebben we even een broodje gegeten. Een stukje pizza en een broodje kip, niet de meest spectaculaire maaltijd van de vakantie, maar het was verder prima te eten gelukkig.

Met de kabelbaan kon je in circa 15 minuten naar beneden naar Erice/Trapani. Gelukkig ging deze ook weer omhoog, want dat zou echt een flinke klim geweest zijn! Hier hadden we de hele weg ook weer een prachtig uitzicht over de stad en de zee. Volop genieten dus!

Daarna wilden we nog een boottochtje maken naar het eiland Mozia. Via de zoutvlaktes (die we vanuit de lucht al hadden zien liggen), gingen we dus verder. In het boekje hadden we gelezen dat er iedere 20 minuten een ferry zou gaan en dat je een wandeling van circa 45 minuten rond het eiland kon maken. Dat klonk ons allemaal prima in de oren.

Maar net als onze vorige vakantie zijn boottochtje kennelijk toch niet helemaal ons ding :-). We hebben gezocht en gekeken en uiteindelijk kwamen we bij iets dat volgens ons dan de pier wel zou moeten zijn. Maar in geen velden of wegen was er een boot te bekennen. Ook niet op het water. Dus deze boottocht is zelfs helemaal niet doorgegaan :-).

Plannen dus bijstellen en als "straf" dan maar van het mooie weer genieten en lekker nog even een boekje lezen bij het zwembad en een baantje trekken.Zo slecht hebben we het nou :-). Hebben jullie al medelijden?!

Zo gaan we Marsala zelf nog even in om een beetje te kijken en door de straatjes te lopen en natuurlijk ook weer een hapje te eten. Het blijft een terugkerend fenomeen.

Inderdaad leuk dat jullie ons in het Italiaans het een en ander schrijven. Walter we hebben nog niet veel kalfsvlees gegeten, toevallig heb ik gisteren kalfsvlees gegeten in een Marsala wijn saus. Deze was erg lekker. Annet we hebben nog niets gemerkt van de Siciliaanse Maria. Herel gelukkig houden onze voetjes en schoenen het nog helemaal vol!

Morgen gaan we verder op ontdekkingsreis! Dan vertrekken we dus naar Agrigento. Wel een ander adres dan we van te voren bedacht hadden, maar volgens mij gaan we helemaal goed terecht komen.

Liefs en een dikke knuffel,
Irwin en Irene